Snickers vs. PSV

Snickers vs. PSV

Dat gaming tegenwoordig een steeds belangrijker onderdeel bij voetbalclubs aan het worden is, is niet nieuw. Deze case tussen PSV esports en een topmerk als Snickers® laat toch zien dat er nog veel meer mogelijkheden zijn bij het activeren van gaming binnen de voetbalwereld.

Challenge:
Snickers® ondervond vanuit de consumentenmarkt dat het steeds moeilijker wordt om jongeren te bereiken. Het realiseren van een merkvoorkeur bij jongeren wordt daardoor, mede gezien de enorme concurrentie, ook steeds moeilijker.

Solution
Een samenwerking met PSV esports zag Snickers® als een uitgelezen kans om die doelgroep toch te bereiken. Samen met Dutch Game Masters en We Are Blossom kwam het daarom op het idee om een unieke game-activatie te gaan realiseren.

Results
Dat concept resulteerde in een one of a kind FIFA-wedstrijd. Een activatie waarbij werd gezocht naar 22 uitverkorenen die op 18 mei 2018 op het gras van het Philips Stadion een unieke FIFA-wedstrijd mochten gaan spelen. Anders dan een normaal potje FIFA speelde 22 spelers op ieder een eigen console tegen elkaar een wedstrijd uit de gamemode Pro Clubs (iedere speler bestuurt één FIFA-speler). De wedstrijd werd via internet live uitgezonden en leverde geweldige content en reacties op. Een fantastisch concept dus.

Vanuit PSV liet Guus Pennings (Manager Marketing & Media) weten met name heel blij te zijn dat PSV met Snickers® wederom een prachtig A-merk aan PSV esports heeft weten te binden.

 

Categories