UNIEKE KENNISDAG

In één dag krijg je van de allerbeste esports experts alles aangereikt om jouw eigen esports aanvalsplan te maken. De unieke kennis die je tijdens deze dag opneemt gaat jouw organisatie helpen om de connectie met de millennials te versterken. Daarnaast kun je je eigen programma samen stellen op basis van jouw esports uitdagingen, interesses of vraagstukken.

VOOR WIE?

Je bent marketeer, sponsormanager, buurtsportcoach, ambtenaar sport, marketeer bij een sportbond / sportclub of bedrijf, social media manager, game & hardware ontwikkelaars, eventorganisatoren, communityspecialisten en natuurlijk esports fans. Mis het niet en neem deel aan deze waardevolle opleidingsdag.

INSCHRIJVEN

Vorig jaar was Esports Day 2017 een groot succes met 300 deelnemers. Ook nu zijn er al meer dan 150 collega's in de sport aangemeld. Wacht dus niet te lang! De ticketprijs is €275,-. Schrijf je met drie of meer collega's in dan ontvang je een extra korting! Reserveer snel je tickets want voor dat je het weet is het... GAME OVER.

lebron james

From the home of LeBron James...

De mannen achter het recente succes van 'Cavs Legion', het esports team van NBA kampioen Cleveland Cavaliers én thuishaven van legende LeBron James, komen speciaal voor jou naar DeFabrique in Utrecht!

In een geweldige presentatie behandelen zij de rol van de 'Cavs' in één van de meest spraakmakende esports initiatieven in de sport-industrie: NBA 2K18. Ze gaan dieper in op hoe ze in no-time impact hebben gecreëerd in de community, welke aspecten cruciaal zijn in dit nieuwe businessmodel en hoe ze vanuit de digitale strategie partners hebben weten te binden. Een must see voor iedere marketeer, sponsormanager of beleidsbepaler!

300
(E)SPORT PROFESSIONALS
1
EXPERIENCE ROOM
20
EXPERTS SESSIES
4
KEYNOTES

Meer weten over EsportsX 2018?

Overview van de markt

In ongelofelijk tempo groeit de esports-industrie naar 1,5 miljard dollar in 2020. Welke cijfers en trends zitten achter deze groei en welke invloed heeft deze industrie op ons leven? Toonaangevende partijen geven unieke inzichten in deze sterk opkomende markt.

Millennials en Gen Z

De Millenials en Gen Z groeien op met esports, zaak dus voor merken en organisaties om deze ontwikkeling te begrijpen en te omarmen. Maar hoe zien die nieuwe doelgroepen er uit? Welke verschillende communities zijn er? Op basis van welke doelgroepskenmerken maken merken en organisaties hun keuzes om partnerships te ontwikkelen?

Inspirerende esports cases

Wie gingen ons voor en zijn succesvol in esports? Wat betekent esports in Amerika en wat doen de Cavs met hun activaties? Welke initiatieven ontwikkeld PSV rondom esports met haar partners Snickers en EnergieDirect? Hoe zetten top esports teams hun fanbases in binnen partnerships? Is het idee van een game hotel ontwikkeld tot serieuze business? Hoe ontwikkelt de  KNVB als voorloper in de Nederlandse esports industrie? Laat je inspireren!

"Ja, maar hoe dan?"

De millennials, en zeker Generatie Z, zijn moeilijk te grijpen doelgroepen voor grote merken. Welke mogelijkheden biedt esports hiervoor en wat is een effectieve aanpak? Kortom; welke keuzes moet je als marketeer in esports maken om succesvol te zijn?

De markt
Nieuwe generaties
Inspirerende cases
Hoe aan de slag?

Vragen?

Chat met ons!

Rechtsonder in je beeldscherm.

Datum

Woensdag 30 mei 2018

09:30 - 16:30

Locatie

Defabrique.

Westkanaaldijk 7, 3542 DA Utrecht