Gisteren maakte het esports-team Cloud9 bekend dat men een partnership met sportgigant PUMA is aangegaan. Het partnership is de grootse esports-deal van Puma tot nog toe en het Duitse bedrijf is daarmee de eerste kledingaanbieder voor Cloud9.

PUMA gaat door middel van het partnership de officiële kleding, broeken en schoenen van het Noord-Amerikaanse League of Legends team verzorgen. Met dit partnership voegt Cloud9 zich tussen grote sportorganisaties als AC Milan, Borussia Dortmund, Arsenal, Scuderia Ferrarri en Red Bull Racing, organisaties die momenteel al een partnership met PUMA hebben.

Trend onder consumentengedrag
Adam Petrick (marketingdirecteur van PUMA) laat via een statement op de website van Cloud9 weten dat hij merkt dat esports onder consumenten steeds populairder aan het worden is. Volgens de directeur staat Cloud9 aan de vooravond van een geweldig League of Legends Championship Series (LCS) seizoen en is PUMA blij om hier onderdeel van te mogen zijn.

Collega Matt Shaw (digitale marketeer bij PUMA) vult Petrick aan en geeft aan dat deze deal ervoor zorgt dat PUMA onderdeel kan worden van hetgeen waar de huidige kinderen dol op zijn. Volgens Shaw is dat uiteindelijk een ontwikkeling waarmee PUMA de cultuur verder kan helpen.

Mondiaal erkend
Volgens Jack Etienne (CEO van Cloud9) is Cloud9 door het aangaan van het partnership met PUMA het jaar geweldig begonnen. “PUMA wordt over de hele wereld erkend en het feit dat Cloud9 deel uitmaakt van de selectie van PUMA is een opwindend nieuw hoofdstuk voor onze organisatie”, aldus Etienne.

Een samenwerking met mogelijkheden
In eerste instantie gaat de huidige deal enkel om een verbintenis gedurende de League of Legends Championship Series in het voorjaar. Echter, laten beide partijen weten dat er voor de toekomst ook genoeg mogelijkheden liggen om de samenwerking verder te gaan uit te breiden.

Overigens is PUMA niet het enige kledingmerk die onlangs in esports gestapt is. Door middel van de samenwerking met Cloud9 voegt PUMA zich namelijk tot een gezelschap met Champion en K-Swiss, twee andere kledingmerken die onlangs een partnership in de wereld van esports zijn aangegaan.