Recent maakte EA en NFL de sponsors van de Madden NFL 19 Championship Series bekend. NFL sponsors Bose, New Era en SNICKERS stappen nu ook in de virtuele variant van de Amerikaanse competitie.

Uitbreiding partnership
Bose, New Era en SNICKERS gaan naast hun partnership met de traditionele NFL nu ook aan de slag in de virtuele variant van de American-football league. In een statement op de website van EA laten beide partijen weten dat de merken zullen worden geïntegreerd in de uitzendingen van de esports-competitie. Het integreren in de Madden NFL 19 Championship Series moet leiden tot naamsbekendheid en bereik onder de volgers van de esports-competitie.

Soortgelijke integratie 
De integratie van de sponsorships gaat volgens EA en NFL op dezelfde manier plaatsvinden als in de originele NFL. Dit zal namelijk gebeuren door middel van commercials, integratie in samenvattingen, product placement en pre-/post-matchevents.

Natuurlijke match
Bose levert momenteel headphones aan de coaches in de NFL, waardoor gedurende de wedstrijden zo goed mogelijk gecommuniceerd kan worden. In de Madden NFL 19 Championship Series gaat het Amerikaanse bedrijf de spelers headphones (de QuietComfort 35 II) aanbieden wat de prestaties op het virtuele veld moet bevorderen.

New Era wordt door het partnership de officiële supplier van de caps die door de spelers in de esports-competitie gedragen gaan worden. Volgens Austin LaBoda (Digital Media specialist bij New Era) zorgt de uitbreiding van het partnership er voor dat het bedrijf in contact kan komen met een hele nieuwe doelgroep. Hij noemt de esports-volgers ‘hyper-engaged’ en zegt dat dit een unieke kans is om de authenticiteit van het merk te tonen.

SNICKERS breidt zijn partnership met de NFL uit door met unieke content te komen. Zo presenteert het merk  de ‘Most Statisfying plays’ uit de NFL esports-competitie, met aan het eind van het seizoen een unieke keuze voor het Madden NFL Championship Series ‘Moment of the Year’. Volgens Jess Donato (Senior Associate Brand Manager bij SNICKERS) is het partnership met de NFL en EA een natuurlijke uitbreiding van het huidige partnership dat SNICKERS met de NFL heeft. Hij ziet de uitbreiding als een goede toevoeging op de algemene marketingstrategie van SNICKERS: “Fan engagement is a top priority for our brand, and this partnership gives us a direct way to reach a passionate and engaged audience that is unparalleled in the space”.

Bijna van start
De Madden NFL 19 Championship Series is een van de vier esports-toernooien van Madden 19. De Madden NFL 19 (Club) Championship Series starten 30 januari en eindigen 2 februari. De winnaar van de series gaat ervandoor met een prijzenpot van 700.000 dollar (ongeveer 613.00 euro), de grootse individuele prijzenpot in de NFL historie. Na het event organiseert NFL nog de Madden NFL 19 Challenge (15 t/m 17 maart) en de Madden NFL 19 Bowl (tijdens de NFL Draft-week).