SAVE THE DATE

MAY 30TH 2018

DEFABRIQUE, UTRECHT

Ontdek de kansen van esports!

Experts & media personality Ward Geene host EsportsX 2018

Ward Geene is esports expert, media creator, Radio538 personality. ontwikkelaar van de Esports Game Arena en een geweldige podium persoonlijkheid. Met trots mag hij daar host EsportsX 2018 aan toevoegen! Ward neemt je op geheel eigenwijze mee in het fenomeen esports en begeleidt je door de dag. Zijn kennis en jarenlange ervaring maken hem tot autoriteit in de Nederlandse industrie.

EsportsX 2018 is speciaal ontwikkeld om merken, rechtenhouders en sportorganisaties en lokale overheden antwoord te geven op de vraag hoe je kan slagen met esports. Bekijk de video van Ward en je weet precies waarom jíj deze editie van de #1 esports conferentie niet mag missen!


 

 

 

 

Hoe gaat esports zich ontwikkelen en wat zien we daarvan terug in Nederland? Hoe verhoudt zich dit tot de ontwikkelingen in de entertainment industrie (uitzendingen, digitale kanalen en gaming)? En wat gebeurt er in andere landen in en buiten Europa?

Kortom; waar moet je als sponsor, speler of rechtenhouder op inzetten om succesvol te zijn in de markt van esports?

Een volwassen industrie

Esports is wereldwijd fenomeen. De laatste vijf jaar is deze entertainment categorie onwaarschijnlijk snel gegroeid in het bereiken van een groot publiek en het daarbij behorende prijzengeld. Het Nederlandse Team Liquid won bijvoorbeeld vorig jaar nog 10 miljoen dollar na de winst van een van de grootste esports toernooien. De grootste sportclubs ter wereld stappen in, hele nieuwe commerciële teams staan op en ook grote wereldwijde sponsors ontdekken de kansen en mogelijkheden rondom esports.

Internationaal is Zuid-Korea een voorloper als het gaat om de competitievormen. Maar ook in andere werelddelen zoals Europa, Noord-Amerika of in China zijn ongelooflijk veel nieuwe ontwikkelingen gaande. De games Dota 2, Counter-Strike en League of Legends spelen hierbij een belangrijke rol.

Boost in gaming industrie

Je kunt esports definiëren als een nieuwe entertainmentcategorie. Voetbalclubs in de Eredivisie zijn niet alleen op zoek naar nieuwe spelers voor in het veld, maar jagen in toenemende mate ook op de beste gamers. Ajax sloot zelfs al een overeenkomst met een Amerikaanse FIFA-speler.

Deze esporters vertegenwoordigen clubs op toernooien en competities wereldwijd. De e-Divisie in Nederland, en vergelijkbare e-competities internationaal hebben een enorme ontwikkeling op gang gebracht. Inmiddels zien we ook esports initiatieven ontstaan in andere sporten, zoals de NBA2K18 en New Heroes in het basketbal.  Tegelijkertijd kan esports ook gezien worden als onderdeel van de totale gaming industrie, een markt met een omzet van 100 miljard per jaar.

Het aantal mediakanalen en de kijktijd rond esports zijn afgelopen drie jaar spectaculair gestegen. Het kanaal Twitch – eigendom van Amazon – heeft meer dan 45 miljoen gamers per maand die actief zijn op het platform.

Een nieuwe doelgroep

In deze groeiende markt is ontzettend veel beweging. Gevestigde merken en nieuwe initiatieven vechten voor een sterke positie in deze markt. Heel helder is: esports is entertainment voor velen. Het trekt beoefenaren, professionele topspelers en nieuw publiek. En waar publiek is, komt de wereld van media, marketing en sponsoring snel in beweging. Bedrijven als BMW, RedBull en T-Mobile zijn belangrijke hoofdsponsors van esports evenementen.

Er wordt flink geïnvesteerd in esports en er worden nieuwe partnerships gesloten. Met esports wordt een nieuwe doelgroep bereikt die tot nu toe moeilijk te vatten was voor merken en organisaties in sport.

300
(E)SPORT PROFESSIONALS
4
KEYNOTES
20
EXPERTS SESSIES
1
EXPERIENCE ROOM

Overview van de markt

In ongelofelijk tempo groeit de esports-industrie naar 1,5 miljard dollar in 2020. Welke cijfers en trends zitten achter deze groei en welke invloed heeft deze industrie op ons leven? Toonaangevende partijen geven unieke inzichten in deze sterk opkomende markt.

Overview van de markt

Overview van de markt

In ongelofelijk tempo groeit de esports-industrie naar 1,5 miljard dollar in 2020. Welke cijfers en trends zitten achter deze groei en welke invloed heeft deze industrie op ons leven? Toonaangevende partijen geven unieke inzichten in deze sterk opkomende markt.

Overview van de markt

Inzicht in Millenials & Gen Z

De Millenials en Gen Z groeien op met esports, zaak dus voor merken en organisaties om deze ontwikkeling te begrijpen en te omarmen. Maar hoe zien die nieuwe doelgroepen er uit? Welke verschillende communities zijn er? Op basis van welke doelgroepskenmerken maken merken en organisaties hun keuzes om partnerships te ontwikkelen?

Inzicht in de community

Inzicht in Millenials & Gen Z

De Millenials en Gen Z groeien op met esports, zaak dus voor merken en organisaties om deze ontwikkeling te begrijpen en te omarmen. Maar hoe zien die nieuwe doelgroepen er uit? Welke verschillende communities zijn er? Op basis van welke doelgroepskenmerken maken merken en organisaties hun keuzes om partnerships te ontwikkelen?

Inzicht in de community

Inspirerende esports cases

Wie gingen ons voor en zijn succesvol in esports? Wat betekent esports in Amerika en wat doen de Cavs met hun activaties? Welke initiatieven ontwikkeld PSV rondom esports met haar partners Snickers en EnergieDirect? Hoe zetten top esports teams hun fanbases in binnen partnerships? Is het idee van een game hotel ontwikkeld tot serieuze business? Hoe ontwikkelt de  KNVB als voorloper in de Nederlandse esports industrie? Laat je inspireren!

Inspirerende esports cases

Inspirerende esports cases

Wie gingen ons voor en zijn succesvol in esports? Wat betekent esports in Amerika en wat doen de Cavs met hun activaties? Welke initiatieven ontwikkeld PSV rondom esports met haar partners Snickers en EnergieDirect? Hoe zetten top esports teams hun fanbases in binnen partnerships? Is het idee van een game hotel ontwikkeld tot serieuze business? Hoe ontwikkelt de  KNVB als voorloper in de Nederlandse esports industrie? Laat je inspireren!

Inspirerende esports cases

Ja, maar hoe dan?

De millennials, en zeker Generatie Z, zijn moeilijk te grijpen doelgroepen voor grote merken. Welke mogelijkheden biedt esports hiervoor en wat is een effectieve aanpak? Kortom; welke keuzes moet je als marketeer in esports maken om succesvol te zijn?

Kansen voor commercie & sponsoring

Ja, maar hoe dan?

De millennials, en zeker Generatie Z, zijn moeilijk te grijpen doelgroepen voor grote merken. Welke mogelijkheden biedt esports hiervoor en wat is een effectieve aanpak? Kortom; welke keuzes moet je als marketeer in esports maken om succesvol te zijn?

Kansen voor commercie & sponsoring

Overview van de markt

In ongelofelijk tempo groeit de esports-industrie naar 1,5 miljard dollar in 2020. Welke cijfers en trends zitten achter deze groei en welke invloed heeft deze industrie op ons leven? Toonaangevende partijen geven unieke inzichten in deze sterk opkomende markt.

Millennials en Gen Z

De Millenials en Gen Z groeien op met esports, zaak dus voor merken en organisaties om deze ontwikkeling te begrijpen en te omarmen. Maar hoe zien die nieuwe doelgroepen er uit? Welke verschillende communities zijn er? Op basis van welke doelgroepskenmerken maken merken en organisaties hun keuzes om partnerships te ontwikkelen?

Inspirerende esports cases

Wie gingen ons voor en zijn succesvol in esports? Wat betekent esports in Amerika en wat doen de Cavs met hun activaties? Welke initiatieven ontwikkeld PSV rondom esports met haar partners Snickers en EnergieDirect? Hoe zetten top esports teams hun fanbases in binnen partnerships? Is het idee van een game hotel ontwikkeld tot serieuze business? Hoe ontwikkelt de  KNVB als voorloper in de Nederlandse esports industrie? Laat je inspireren!

"Ja, maar hoe dan?"

De millennials, en zeker Generatie Z, zijn moeilijk te grijpen doelgroepen voor grote merken. Welke mogelijkheden biedt esports hiervoor en wat is een effectieve aanpak? Kortom; welke keuzes moet je als marketeer in esports maken om succesvol te zijn?

De markt
Nieuwe generaties
Inspirerende cases
Hoe aan de slag?

Tickets now on sale!

Verzeker je nu van een ticket voor EsportsX 2018.

EsportsX 2018 is hét kennis event dat duiding geeft aan de ontwikkelingen en de enorme kansen voor marketing, sponsoring en media binnen esports! Nationale en internationale experts geven hun visie en delen learnings over de snelst groeiende entertainment industrie van het moment.
Schrijf je nu in als individu of als team.

Vragen over jouw inschrijving? Neem contact op of chat met een van onze medewerkers.

NOW ON SALE

REGULAR

€ 275,-
excl. BTW
Nu beschikbaar
Leer van kopstukken uit de industrie en kom in contact met 400 andere sportprofessionals! Creëer in 1 dag jouw unieke esports propositie voor je organisatie met behulp van esports experts. Ontdek de nieuwe business kansen en reserveer je ticket!
NOW ON SALE

TEAM INSCHRIJVING

€ 225,-
excl. BTW
Nu beschikbaar
“Team work makes the dream work”. Laat je samen met je collega’s of relaties inspireren door de overweldigende wereld van esports. Schrijf je in met minimaal 2 andere marketing pitbulls en profiteer van een mooie team korting!

Tickets now on sale!

Verzeker je nu van een ticket voor EsportsX 2018.

EsportsX 2018 is hét kennis event dat duiding geeft aan de ontwikkelingen en de enorme kansen voor marketing, sponsoring en media binnen esports! Nationale en internationale experts geven hun visie en delen learnings over de snelst groeiende entertainment industrie van het moment.
Schrijf je nu in als individu of als team.

Vragen over jouw inschrijving? Neem contact op of chat met een van onze medewerkers.

NOW ON SALE

REGULAR

€ 275,-
excl. BTW
Nu beschikbaar
Leer van kopstukken uit de industrie en kom in contact met 400 andere sportprofessionals! Creëer in 1 dag jouw unieke esports propositie voor je organisatie met behulp van esports experts. Ontdek de nieuwe business kansen en reserveer je ticket!
NOW ON SALE

TEAM INSCHRIJVING

€ 225,-
excl. BTW
Nu beschikbaar
“Team work makes the dream work”. Laat je samen met je collega’s of relaties inspireren door de overweldigende wereld van esports. Schrijf je in met minimaal 2 andere marketing pitbulls en profiteer van een mooie team korting!

Vragen?

Chat met ons!

Rechtsonder in je beeldscherm.

Datum

Woensdag 30 mei 2018

09:30 - 16:30

Locatie

Defabrique.

Westkanaaldijk 7, 3542 DA Utrecht

EsportsX Business Updates

Laat je emailadres achter en we houden je op de hoogte van EsportsX Business Updates en het laatse nieuws over EsportsX 2018.

 

Contactgegevens

EsportsX 2018 by EsportXperts

Torenallee 3, 5617 BA, Eindhoven
Mail: info@esportsxperts.nl
Telefoon: +31 6 150 14408

EsportsX Business Updates

Laat je emailadres achter en we houden je op de hoogte van EsportsX Business Updates en het laatse nieuws over EsportsX 2018.

Contactgegevens

EsportsX 2018 by EsportXperts

Torenallee 3, 5617 BA, Eindhoven
Mail: info@esportsxperts.nl
Telefoon: +31 6 150 14408